Difference between revisions of "IRT295 (Q354)"

From EAGLE MediaWiki
Jump to navigation Jump to search
(‎Created claim: Translation IT (P13): O Liber Pater figlio di Giove! Il voto che avevo destinato al lare patrio di Severo, lui che è di stirpe giovia e mio sole, io Pudens, padre ma per conto di mio figlio, per la sua toga candida da trib...)
(‎Set a reference)
 
Property / Translation IT: O Liber Pater figlio di Giove! Il voto che avevo destinato al lare patrio di Severo, lui che è di stirpe giovia e mio sole, io Pudens, padre ma per conto di mio figlio, per la sua toga candida da tribuno e per sua la futura pretura, nonché per la dimostrazione di tanta indulgenza nei nostri confronti da parte dai principi, soddisfatti tutti i voti, dedico due zanne di elefante dall'India a te sottomessa. / reference
 +
Author: Francesca Bigi

Latest revision as of 10:42, 12 July 2015

Votive dedication to Liber Pater
Language Label Description Also known as
English
IRT295
Votive dedication to Liber Pater

    Statements

    IRT295
    0 references
    HD018197
    0 references
    Creative Commons licence Attribution UK 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/uk/). All reuse or distribution of this work must contain somewhere a link back to the URL http://irt.kcl.ac.uk/
    0 references
    [Statue of] Liber Pater, son of Jupiter, the offering which I had destined for the Lar of the home city of Severus, the son of Jupiter, who is my sun, my father Pudens [paid] on behalf of his son, on account of my candidature for the tribunate [at Rome] and my subsequent praetorship and the great indulgence which the two principes have conferred on us; as an offering which comprises all that I have vowed I dedicate two elephant tusks from your own Indian animals.
    1 reference
    2009
    J. M. Reynolds
    London
    King's College London
    199557
    0 references
    O Liber Pater figlio di Giove! Il voto che avevo destinato al lare patrio di Severo, lui che è di stirpe giovia e mio sole, io Pudens, padre ma per conto di mio figlio, per la sua toga candida da tribuno e per sua la futura pretura, nonché per la dimostrazione di tanta indulgenza nei nostri confronti da parte dai principi, soddisfatti tutti i voti, dedico due zanne di elefante dall'India a te sottomessa.
    1 reference
    Francesca Bigi